איך עובד כיסא פיטבול?

כסא פיטבול (כסא כדור) הוא למעשה כדור מתנפח וגמיש, הניצב על בסיס נייד בעל גלגלים. הכדור עצמו הוא בעל מנגנון המונע ממנו להתפוצץ, המוכר לרבים מאיתנו כאותו כדור פיטבול המשמש לתרגילי התעמלות, כושר ויציבה, אלא שכאן הוא מתפקד ככסא לכל דבר.

ישיבה על כסא פיטבול, תוך התאמת הגוף לתנועות הקפיציות של הכדור, מערבת בתנועה את כל שרירי הגוף, גם את השרירים עמוקים ביותר, ומאלצת אותם להחזיק את הגב במצב זקוף. ישיבה כזו בריאה יותר לגב ומפחיתה בצורה משמעותית כאבי גב הנגרמים בשל יציבה לא נכונה של הגוף.

איך כסא פיטבול עובד בעצם?

ישיבה על כיסא פיטבול  יוצרת יציבה נכונה עבור עמוד השדרהישיבה על כסא פיטבול (כסא כדור) בצורה ארגונומית, בה הירכיים גבוהות מהברכיים, מאלצת את היושב על הכדור להפעיל באופן אקטיבי ותמידי את שרירי הגו, כך שהם יוצרים יציבה נכונה עבור עמוד השדרה ומחזקים אותו גם בזמן הישיבה.

זאת בניגוד לישיבה על כסאות רגילים, שלמעשה אינם מתאימים למבנה השלד האנושי ולכן גם לא מצליחים להחזיק את עמוד השדרה ישר במשך זמן רב. דבר זה גורם במשך הזמן להיחלשות השרירים, וכתוצאה מכך גם לכאבי גב ולפגיעות חמורות בגב.

האפשרות לכוונן את גובה הכסא היא גורם מפתח בארגונומיה נכונה, מאחר שהיא מאפשרת ליושב על כסא פיטבול לשבת בתנוחה ארגונומית נכונה,  שתחזיק אותו עם גב ישר וזקוף במשך כל זמן הישיבה.

בנוסף, מנגנון האנטי-פיצוץ ממנו עשוי הכדור הגמיש מאפשר לו רמות שונות של ניפוח, התורמות אף הן לשליטה על ההתאמה המקסימלית לגובהו של היושב על הכסא.

אנשים הנוהגים לשבת על כסא רגיל במשך זמן ממושך ירגישו בהבדל ללא ספק!

Feedback Form